Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Detta är skulderna.

Av RonjaRövardotter - 16 augusti 2010 18:15

Den här månaden så ser mina betalningar ut som följande:


Avbetalning 1: 2000:-

Avbetalning 2: 1403:-

Avbetalning 3: 1000:-

Avbetalning 4: 1000:-

Avbetalning 5: 500:-

Avbetalning 6: 500:-

Avbetalning 7: 500:-

Avbetalning 8: 500:-

Avbetalning 9: 620:-


Totalt: 8023:- (avser aug månad)


Jag lägger 10.000:- till skulderna varje månad så det som blir över betalar jag in extra på någon av skulderna. Oftast på den skulden som är minst så att den försvinner och jag blir av med skulden till det specifika företaget. Och sen kan jag lägga mer pengar på en av de andra skulderna. 


Jag får ut en lön på ca 19.000/månad och har "vanliga" utgifter ungefär såhär:

Hyra, el, tv,tfn: 2500:-

Transport, (buss, bil): 1500:-

Mat: 2000:-

Totalt 6000:-


Jag köper inte mycket andra saker alls, men måste jag så har jag lite pengar kvar till det och blir det över så lägger jag också det på skulderna men försöker att spara iaf 500:-/månad  i ett eget sparande för framtiden. Har pensionsparat sen jag var 19 år så jag blir väl rik och lycklig på gamla dar kanske. 


Jag har också slutat att snusa,visst det är jobbigt just nu men när jag tänker på att jag varje måndag lägger undan 100:- på det jag sparar på att inte snusa så kommer det att vara en bra bunt med slantar om ett år och jag kan betala in ytterligare på någon skuld.   


Jag har även möjlighet att jobba lite extra ibland och försöker att göra det när det passar. Även där blir det lite extra slantar som går till att betala av skulderna. 


Och jag mitt mål är att ha betalat av totalt 275.000:- i årsskiftet av 2012/2013.


Jag sätter målet högt, men inget är omöjligt!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards