Alla inlägg under juni 2011

Av RonjaRövardotter - 29 juni 2011 08:21


Nu tar jag välbehövlig semester och bloggen med mig så att jag orkar ta tag i hösten och fortsätta färden mot att bli skuldfri! 


Hoppas solen håller i sig så att man kan slappna av och njuta av lite andra saker än att tänka på skuldberget, inkasso mm. 


GLAD SOMMAR! 

Av RonjaRövardotter - 17 juni 2011 09:04

Som skuldsatt är man glad för det lilla. 


Idag är jag glad att det bara är 14 dagar tills 10 blir 9. Betalningsanmärkningar alltså. Lycka. 


Jag är glad för att jag har tagit helg nu, ledig några dagar är också lycka. 

Av RonjaRövardotter - 12 juni 2011 17:33


Visst hade det varit så mycket roligare att fira 1 år av någonting annat, typ förlovning, vigsel, barn eller nåt annat liknande.....


MEN..nu firar jag 1 år av inbetalningar på mitt skuldberg, det är väl iofs inte fy skam det heller eftersom det innebär att jag kommer att bli skuldfri och lämna detta eländiga liv bakom mig tillslut. 


Året har trots allt gått ganska fort, jag kommer ihåg när jag för 1 år sedan på ostadiga ben tog tag i mitt problem som gett mig så mycket ångest, men när det väl var gjort så var det fantastiskt skönt. Sen önskar jag ju att jag hade hittat till www.fattiga-riddare.se långt innan, där finns massvis med information och hjälp att hämta. 


Jag närmar mig med stormsteg 100.000:- gränsen (på inbetalt), helt galet vad mycket pengar. Men nu tar jag klivet in på år No 2, och fortsätter att betala av på mina skulder, jag försöker att betala in så mycket som jag bara kan. Alltid minst 7500:-/månaden. 


Den kommande hösten är ju glädjande med tanke på att 9 av 10 betalningsanmärkningar kommer att försvinna, EN ynka kommer att vara kvar vid årsskiftet. Den kommer jag dock att få leva med ända till slutet på 2012....


I sidan till vänster här i bloggen har jag ju skrivit den nuvarande skulden och totalt inbetalt, dock ska ju påpekas att skulden faktiskt var dryga 274.000:- vid början då jag startade min kamp för att bli skuldfri.


Så jag är glad att jag har kommit 1 år på vägen till att bli skuldfri...

...jag tror jag skålar med ett glas kallt vatten, det är ju faktiskt gratis!

Av RonjaRövardotter - 11 juni 2011 08:12


Eftersom mina skattepengar de senaste åren har betalts ut till kronofogden (  )   så var jag i år extra glad över att jag skulle få behålla mina slantar. Nu har jag ju inte längre något skuldsaldo hos kronofogden.  


Dock hann jag bli lite orolig då pengarna inte trillade in på kontot. På skattekontot stod det att det var utbetalt men det hade inte kommit in några pengar på mitt konto. Och det hade gått ett x antal dagar emellan, så lång tid trodde jag inte att det skulle ha. Så jag tänkte faktiskt att: "Nähä, dom tog mina pengar i år också".


Men så kollade jag bankkontot i Torsdags och såg att slantarna låg tryggt på mitt konto och väntade på mig. Glädje!  


Nu skulle jag ju kunna använda dom pengarna till att betala på skulderna för att få dem att sjunka ännu mera, MEN eftersom jag har ett jobb och rätt till semester som jag ska ha i sommar så kommer jag att använda de pengarna som semesterpengar. Inte sagt att jag på något sätt ska slösa för det, men jag vill ändå kunna njuta av min ledighet och för en gångs skull känna lite frihet.

Ovido - Quiz & Flashcards