Alla inlägg under juli 2011

Av RonjaRövardotter - 30 juli 2011 20:05


Och jag har för bövelen betalt in dryga 102.000:- totalt nu, jag klappar mig själv på axeln. Det har jag gjort bra!!   

Av RonjaRövardotter - 30 juli 2011 19:53


Nu är jag tillbaka igen efter en rätt skön ledighet, jag har förvisso inte börjat jobba än heller men om några dagar så är jag tillbaka på arbetet igen. Det har såklart varit skönt med semester, men samtidigt blir man påmind rätt ofta om sin ekonomiska situtation när man åker iväg på semester, i princip ALLT man gör kostar pengar, även om man försöker att snåla. 


Men nu inför hösten så att har jag några delmål att se framemot när det handlar om min skuldsituation och hur jag ska orka kämpa vidare. Ungefär var 6e månad så kommer det att hända saker med min ekonomi som jag ser som positiva saker, och det är: 


1) I slutet på December detta året så kommer det bara att vara 1 betalningsanmärkning kvar av de 9 st som jag har nu. 

2) I juni 2012 så kommer det på min UC inte längre synas att jag har haft en skuld hos KFM (kronfogdemyndigheten), och mina inkomstuppgifter kommer också att uppdateras och ökas. (vilket i slutändan ger mig ett bättre UC-score). 

3) I December 2012 kommer den sista betalningsanmärkningen att försvinna!! 


Detta är några större milstolpar, men självklart kommer det ju att varje månad minska på skuldkontot också, och tanken är ju fortfarande att jag skall vara skuldfri till 121231, men i och med den ändringen som jag har fått göra med inbetalningarna så är det inte helt säkert att det kommer att gå. Men det är fortfarande min ambition och det jag kommer att försöka att klara av. 


Ovido - Quiz & Flashcards