Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av RonjaRövardotter - 24 augusti 2010 09:37


Förut, alltså den tiden innan jag bestämde mig för att ta tag i mina skulder så blundade jag för breven och höll för öronen när det ringde, antingen på mobilen eller dörren. Jag tror att måna känner igen sig i det. 


Men det är bara ETT enda inkassobolag som under hela tiden ringt till mig och det är LINDORFF. Ibland har jag hunnit se att det är dom och inte svarat och ibland har jag svarat utan att jag tänkt mig för och då sagt att det inte funnits pengar att betala med, för det har det inte. 


Men nu när jag väl bestämt mig för att ordna upp en betalningsplan så är det jag som får jaga känns det som, förra månaden kom det inga inbetalningsavier på det jag skulle betala. Jag ringde dit och mannen där sa att han som hade ärendet var på semester och förmodligen inte uppmärksammat att jag gjort en inbetalning och glömt skicka avier. Tack för den. Dom får missa viktiga datum, men det får inte vi. 


Eftersom det var i slutet på månaden som jag ringde så skulle de inte skicka ut några avier utan jag skulle betala på de Bg-numren som jag hade. Vilket jag ju såklart gjorde. Och den här månaden är det samma visa igen, alla andra avier från de övriga bolagen har trillat in i god tid, men inte LINDORFF. Även fast jag förra månaden fick besked om att till den här månaden så skulle en avi komma för båda mina ärenden, men icke.


Den här gången orkade jag inte ringa, jag skickade ett mail. Och svaret var att en avi skulle skickas idag eller imorrn. Förmodligen har de glömt även denna månad att skicka ut den. Jag skrev och bad om att avin skulle skickas ut i god tid så slipper jag höra av mig till dom i slutet av varje månad och jaga avier. Det kommer jag att få ont i magen utav. 


Så nu återstår det att se om nån avi dyker upp, och om det blir bättring framöver. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards