Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Nu tar jag tjuren vid hornen.

Av RonjaRövardotter - 16 augusti 2010 15:20

Förra veckan beställde jag inloggningsuppgifter till minuc på www.minuc.se, och idag när jag vittjade brevlådan hade jag fått uppgifterna jag gått och väntat på. För att svart på vitt kunna fronta mig själv med hur illa ställt det egentligen är min på min ekonomiska sida. 


Eftersom jag tillslut blev en sådan som inte ville röra breven från inkassobolagen och KFM ens med tång så försvann ju även vetskapen om hur mycket jag var skyldig egentligen. Jag har haft hyfsat bra koll på vilka jag är skyldig pengar, men att öpnna breven och få struktur det sket jag i just då. Det vanliga fenomenet att stoppa huvudet i sanden, jag tror inte att jag är ensam. 


Jag var helt blöt om händerna och svettpärlor kröp fram på min panna när jag loggade in på MIN upplysning. Shit, tänk om nån kommer och biter mig. Eller det kanske finns en sån animerad kvinna på sidan som står med pekfingret och säger: "Usch, det här såg inte bra ut" Upplysningen på UC var verkligen ingen upplyftande historia, det kan jag inte påstå. Men samtidigt är det mer bensin på elden att jag vill rensa upp så att mina papper blir bländande blanka och fina en dag. 


Även om det är jobbigt att läsa på alla papper och se verkligheten så är det min verklighet och man får agera efter det. Jag tycker att det är skönt att jag tagit mig så långt att jag vågar se hur det egentligen ligger till. Det är en början i alla fall, och det känns som att kontrollen kommer mer och mer. Att vara ärlig mot mig själv och ta chansen nu att ta klivet mot något bättre och friare.


Återkommer med en rapport om den fasansfulla rapporten jag läste på UC. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards