Alla inlägg den 28 september 2010

Av RonjaRövardotter - 28 september 2010 15:22


För att kunna betala av så mycket som möjligt på mina skulder så har jag ju stramat åt min ekonomi radikalt. Men unnar mig nöje för 500:-/mån och för det får man rätt mycket faktiskt.  (Om man noga väljer ut man vill ha).   


Men i och med min kamp mot skulderna så vill jag ju ha koll på vad som händer med min ekonomi under hela färden. Har därför under en tid funderat om jag inte skulle beställa bevakning på min UC så jag ser vad som händer. Det kostar 295:-/år, men jag kände att jag hellre lägger på det än på något annat onödigt. Sagt och gjort, nu är det fixat och det var rätt beslut. Känns skönt när jag kan gå in och kolla hur det utvecklar sig på min UC och även se om något ändras och då få veta det direkt. För mig är det en sporre att se när det händer positiva saker med min ekonomi och att det jag kämpar för verkligen betalar av sig. 


Såg förresten nu att det hade krympt från 12 betalningsanmärkningar till 11!! Hur nu det gått till till då 3 år, inte gått. Men borta är den, och glad är jag för det. 


Kan också glatt meddela att kommande månad kommer jag att kunna betala av ännu ett lån! (men sen är det bara stora tunga skulder kvar). Men nåväl, att det blir en mindre i bunten är alltid glädjande och ett stort steg mot den ljusare lättare framtiden.   

Ovido - Quiz & Flashcards