Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Maj maj månad.

Av RonjaRövardotter - 3 maj 2012 18:45


Så har vi tagit klivet in i Maj månad, just där jag befinner mig så strålar solen som jag senast såg den göra under några av de finaste sommardagarna förra året, och värmen tangerar nästintill på sommarstatus. Många är de som plockat fram shorts och linnen från djupet av garderoben och putsat till solbrillorna. 

 



Jag välkomnar den här tiden på året. För mig är det lättare att leva och tacklas med allehanda problem när det är ljust ute, relativt varmt och behagligt, det ger mig helt enkelt mera energi. Och det är jag tacksam för. Att vara skuldsatt och se hälften av lönen varje månad dansa iväg till olika inkassobolag är ju sannerligen inget att jubla över precis. Men ändå på nåt konstigt jävla sätt så är det lättare att hantera just under de månaderna då det är ljusare och varmare ute. 


 



Jag irriterar mig ju till viss del fortfarande över att jag var tvungen att skriva om min plan för när jag ska vara skuldfri, men det tar massa onödig energi att gå och tänka på det så jag försöker verkligen att undvika det så mycket som möjligt. Jag gör ju vad jag kan med de resurser jag har för att bli skuldfri så snabbt jag bara kan, att vara fast i klorna på inkassobolagen är inget man vill vara längre än absolut nödvändigt. 


Något jag också gått och tänkt på är att (jag har ju stenkoll på mitt UC hela tiden) man straffas onödigt mycket som skuldsatt. När jag började min resa mot skuldfriheten så började jag med att göra mig fri från skulder hos Kronofogden, MEN även efter att skulden är borta därifrån så straffas jag ändå med att "Jag HAR HAFT skulder hos Kronofogden" och detta syns i två år efter att skulden försvann därifrån. Känns rent ut sagt pissigt tycker jag. Från den dagen man inte längre har skulder där så tycker jag inte det ska synas heller att man har haft det. Punkt. 


Nästa månad kommer ju i alla fall skatteåterbäringen, men vad den här månaden kommer att göra för min skuldresa vet jag i nuläget inte. 


 



FFF - Full Fart Framåt mot skuldfriheten



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards