Alla inlägg den 22 september 2010

Av RonjaRövardotter - 22 september 2010 10:39


Ja, alla de tråkiga kuverten med än mer tråkigt innehåll har anlänt till mig. Jag är ändå rätt glad att alla kom som dom skulle och att jag inte behövde ringa och påminna någon om att skicka inbetalningsavier till mig. Vilket ju känns knasigt att man faktiskt gör, men nu vill jag ju betala så jag vill undvika så mycket problem på vägen som möjligt. 


Breven är sprättade och alla papper är insorterade i den ordning som de skall vara. Nu är det redo att betalas, men det blir på fredag. Och skönast ska det bli med den skulden som slutbetalas den här månaden, alltså mera pengar nästa månad till en annan skuld. 


Jag vet att det kommer att bli jobbigare sen när det kommer att ta längre tid innan man ser att skulderna minskar eftersom en stor del av skulderna är mycket större och det krymper inte lika fort. Men jag är medveten om det och skall försöka att hela tiden se att jag går mot ett skuldfritt liv och en bättre framtid. Man får stanna upp och tänka efter lite, även om det är tungt nu så kommer det att bli bättre. Det vet jag ju. 


Det finns många som har det mycket värre än jag har det, jag har i alla fall ett jobb och får inkomst varje månad och kan betala mina skulder. De finns de som inte ens får några pengar alls, som har små barn att ta hand om, och skulderna bara växer. Mina tankar går till er. 




Ovido - Quiz & Flashcards