Alla inlägg den 23 september 2011

Av RonjaRövardotter - 23 september 2011 18:27


För att få lite perspektiv på det här med pengar så har jag räknat lite. 


För de 275.000:- som min skuld var uppe i från början så hade jag kunnat göra nästan 8!!!! stycken 3 veckors resor till Krabi, Thailand över jul och nyår. 


Istället för magont, ångest, svettningar, skamkänslor etc etc (jag kan göra listan lååååång) så hade jag kunnat få uppelvelser, sol, bad, god mat och dryck, laddat med energi, träffat nya människor, kommit bort lite, slappnat av...(ja den listan kan göras lång den också), men istället hamnade jag i skuldträsket. 


När man tittar på det krasst så känns det fruktansvärt, pengarna kunde gått till så mycket annat bättre än att bara kasta dem i sjön. (där gjorde dom fan ingen nytta).


Men i framtiden så kommer det att sparas till dylika resor, så som till mycket annat. Det är lätt att vara efterklok, så är det ju alltid, men det som är bra är att det ändå kommer något gott ur det och att jag har brutit den onda cirkeln och är på väg att vända skutan rätt igen. 


Trevlig helg! 


P.s Jag hade kunnat få en sjukt fin, rätt ny bil för dom pengarna också D.s

Ovido - Quiz & Flashcards