Alla inlägg den 22 september 2011

Av RonjaRövardotter - 22 september 2011 10:17


När jag kommer att vara klar med att ta mig ur denna ekonomiska avgrund så skall min ekonomi skötas till punkt och pricka. Utan undantag. Därmed basta. Vet att det inte kommer att bli några problem heller. (Bara jag blir klar nån j-a gång)


Under resans gång har jag blivit väldigt ekonomisk och kommit fram till rätt många saker som har med ekonomin att göra. Och som jag kommer att leva efter sen när detta är över. (Varför köpa en soffa på avbetalning när jag kan spara till den isället tex, så j-a bråttom är det sällan)


Just nu sitter jag och funderar lite på hur jag snabbare skall kunna betala av skulderna. Desto snabbare, desto bättre såklart. Ska försöka att lägga mera pengar på den skulden som är minst så att det försvinner och sedan lägga dom pengarna som blir över på en annan skuld så att det försvinner snabbare, så att det i slutändan blir något av en snöbollseffekt. Sen har jag en liten annan tanke också, men den håller jag för mig själv än så länge eftersom den inte är helt färdigplanerad eller strukturerad ännu. 


Så med lite skicklighet, planering, tid och tur så borde jag kunna vara skuldfri till 121231 som det är tänkt. 

Av RonjaRövardotter - 22 september 2011 10:15


Nu rasslar det till bland anmärkningarna igen!!


Svooosch, så var det bara 4 kvar  


Jag gillar´t!!  

Ovido - Quiz & Flashcards