Alla inlägg den 7 september 2012

Av RonjaRövardotter - 7 september 2012 17:45


Mer spännande alltså än att det börjar gå mot höst. (Vill inte, vill inte, vill inte)


Jag griper ju med näbbar och klor för att hitta ljusglimtar och lyckliga stunder i min annars rätt så tråkiga och tunga resa mot det skuldfria målet. Jag har funderat lite på vad som händer den här månaden som kan representera de små ljusglimtarna. 


Jag vet ju att vid nästa betalningstillfälle så kommer jag att passera gränsen för 200.000:- inbetalade slantar. Känns underbart, men f*n så mycket pengar det är! Men det är ju i det här sammanhanget en ljusglimt för det innebär ju också ett visuellt kliv mot slutmålet. Man ser att ju alla inbetalningar har gett nåt. 


Sen kommer också den krediten som jag avslutade att försvinna från mitt UC. Jag hoppas att det kommer att göra något för min kreditvärdighet, men jag tror ju dessvärre inte det. Men det kommer i alla fall på det hela taget göra att det kommer att se bättre ut. Förbättringar och framsteg gillar jag! 


Ja, det är väl de två ljusglimtar som jag har kommit fram till får gälla för den här månaden. Att jag skall kunna avvara något ytterligare på skulderna ser jag inte som troligt den här månaden (heller). Men jag får vara glad för de två små tingen som jag ändå hittat som är positiva för min resa och som jag kan glädjas lite extra åt. 



FFF - Full Fart Framåt mot skuldfriheten. 

Ovido - Quiz & Flashcards