Alla inlägg den 2 september 2012

Av RonjaRövardotter - 2 september 2012 09:39


Jag fick en fråga i kommentaren hur mina skulder är uppdelade, och jag kan ju lika gärna slänga in det här också. 


Det kan faktiskt vara skönt att se skulderna en och en och inte bara som en totalsumma, då blir det ju helt plötsligt mycket mindre och på ett sätt lättare att relatera till. En stor klumpsumma kan ju faktiskt lätt göra att berget känns otroligt högt och onåbart. 


Fortfarande 4 st skuldposter. 


Skuld 1: 14.911:-

Skuld 2: 15.970:-

Skuld 3: 21.500:-

Skuld 4: 35.150:- (där alltså ca 32.000:- är ränta, så på kapitalbeloppet är det egentligen inte många tusenlappar kvar på nu).


Jag trodde nästan att jag den här månaden skulle kunna betala in så att jag kom över 200.000:- på inbetalt, men det gick helt enkelt inte. Det är inte många kronor kvar nu som skvalpar runt på kontot och som skall räcka hela månaden. Som tur är ju allt viktigt betalt och nu gäller det bara att vända och vrida på de stackars kronorna som är kvar så att det räcker till det övriga som jag faktiskt måste ha pengar till under månaden. 


Men, jag har ju levt såhär rätt länge nu så jag är van. Det är faktiskt också först nu som jag har börjat kunna känna en liten uns av glädje att det faktiskt går mot slutet. Kunna känna att jag faktiskt kommer att bli skuldfri, och det är en härlig känsla. Och om någon månad har jag inte några betalningsanmärkningar kvar heller. Man är så inne i hjulet med det man håller på med och stretar med skygglapparna på för att inte känna och tänka så mycket, utan bara ösa på. 


Så jag öser vidare. Lite gladare. 



FFF - Full Fart Framåt mot skuldfriheten. 

Ovido - Quiz & Flashcards