Alla inlägg den 26 juni 2012

Av RonjaRövardotter - 26 juni 2012 09:30



 


I slutet på Juni 2010 gjorde jag de första inbetalningarna på skuldberget som jag då hade orken och möjligheten (och bestämt) mig för att eliminera. 


Med den här månadens inbetalningar har det alltså gått 2 år sedan jag började min resa. En resa som varit kantad av både det ena och det andra. Det går liksom i en bergochdalbana, ibland känns det lätt och ibland känns det oerhört tungt. Man önskar att det ska vara över någon gång. Men samtidigt ibland känns det som att tiden går fort när jag tänker efter, det har ju faktiskt redan gått 2 år sedan jag började. Och just för tillfället känns det som att det har gått fort. 


Jag började inte blogga direkt samtidigt som jag började att göra mina inbetalningar, men den är hack i häl. 


På dessa 2 år har jag betalt av 186.124:- vilket ger ett snitt på ca 7500:-/månad. Vilket ju faktiskt är mycket pengar. Och jag VET att det kommer alltså att komma ett slut på detta. Exakt när vet jag ju inte, jag har ju satt upp ett mål med datum men självklart är ju min tanke att jag ska vara färdig före det datumet. Jag vill helst slippa sitta här om 1 år igen och "fira" ännu ett år. Det finns andra saker som har satt käppar i hjulen för mig också, och det är möjligt att det reder upp sig och kan göra min resa mot skuldfriheten något bättre med tiden. 


Men just nu är jag här, och jag är ju faktiskt i "utförsbacken" i min resa och åker med oförminskad hastighet mot målet. Kanske kommer det att stupa lite extra brant någonstans som gör att det går något fortare. Vi hoppas på det. Men jag inser att har jag klarat dessa 2 åren så kommer jag att klara resten också och gå i mål på min resa så småningom. 


Hoppas att ni som ändå är här inne och kikar ibland hänger med ända till slutet! 


FFF - Full Fart Framåt mot Skuldfriheten. 

Ovido - Quiz & Flashcards