Alla inlägg den 25 januari 2012

Av RonjaRövardotter - 25 januari 2012 09:54


Onsdagen den 25/1-2012. För rätt många innebär det löningsdag, så även för mig. Hinner studera och stirra (och även njuta lite) på de nya slantarna som ramlat in på kontot. Jag hinner dock in princip aldrig tänka "om jag bara hade fått ha kvar hela summan". Jag skyndar mig att snabbt ta fram avierna jag fått och sen göra pinan kort. Betala och bokföra, sen är det klart! 


 


För mig innebär det att 50% av min lön bara försviner i ett nafs, det är egentligen inte helt optimalt att halva lönen går åt till skulder. MEN, jag klarar mig faktiskt ändå. Jag kan inte göra något extra, men jag klarar det absolut nödvändigaste, vilket är det viktigaste. Nu är jag dessutom så van också att det blivit ett invant beteende, det var nog jobbigare när jag började att betala av. 


Så nu är årets första inbetalning avklarad, nu har startskottet gått för det här året! =)


Jag har uppdaterat menyerna i sidan där ni kan läsa hur mycket jag nu betalat in, och hur mycket som återstår. 


TOTALT INBETALT: 145.324:-
NUVARANDE SKULD: 139.604:-



FFF-Full Fart Framåt mot skuldfriheten.  


Ovido - Quiz & Flashcards