Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Klart och betalt!

Av RonjaRövardotter - 26 oktober 2011 12:03


Lika snabbt som pengarna landade på kontot så är de på väg igen till inkassobolagens aldrig sinande tuggande käkar! 


Men det är gjort i alla fall och det är alltid lika skönt när jag är klar. 


Nu har jag sen första inbetalningen gjordes (Juni 2010) betalat in nästan 125.000:- Galet mycket pengar, i alla fall i detta sammanhanget då det kunde gått till annat som är betydligt roligare att lägga pengar på. 


Det är många tusenlappar kvar innan jag är klar, men jag har en förhoppning om att kunna lägga mer pengar till skulderna framöver, men just nu är det omöjligt pga vissa omständigheter i mitt liv. 


Men så länge jag betalar som jag gör nu så går det ju framåt, och det är ju det viktigaste. 


FFF-Full Fart Framåt mot ett liv i skuldfrihet! 

 
 
Ingen bild

Maria

30 oktober 2011 10:59

Otroligt inspirerande blogg! Jag håller själv på att betala av mina skulder och det är så kul att läsa dina erfarenheter. Känner igen mig i att det känns som det tar så lång tid. För mig har det hjälpt att lägga alla pengar jag kan avvara på det minsta lånet, utan hänsyn till räntenivåer och sånt. Det är en sån kick att se ett lån försvinna. Fast jag var en mycket större slarvmaja än du så jag hade flera lån på 5-10000 kr. Lycka till i framtiden!!

RonjaRövardotter

30 oktober 2011 21:36

Hej Maria! Kul att jag kan inspirera (i något så tråkigt som att vara skuldsatt) =) Visst är det härligt när skulderna krymper och lånen försvinner ett efter ett.

Lycka till själv på din väg mot skuldfrihet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards