Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av RonjaRövardotter - 27 oktober 2011 13:53


Idag kom ett brev med posten. Jag såg direkt tydligt att det handlade om reklam (även kallad lockelse). På baksidan stod det skrivet: Konsumentkredit. I brevet kunde jag läsa om hur mycket pengar man kunde få låna och hur enkelt det var och man kunde tom få amorteringsfritt ett helt år!!! Skitbra eller hur? Nej inte direkt va. De enda som tjänar på det är konsumentkredit. För den som sitter vid ekonomins branta kant och inte riktigt vet hur man ska klamra sig fast kan nog tycka att det sånt här brev är världens lösning. Vilket det inte är. 


Jag blir förbannad på att jag får tillskickad mig sån skit. Förpesta min brevlåda på detta sätt. 

Undrar hur det väljer ut när de ska skicka sådana brev, jag tror absolut inte att man skickar det till alla. Kanske man skickar de till de människor som har lite problem med ekonomin och gärna nappar på ett sånt "toppenerbjudande" (som dom med säkerhet anser att det är). Dom har säkert nån lista på folk som gärna ser deras brev och erbjudande som en räddande ängel som kom med posten. Helt ärligt, inget förvånar mig längre. 


Jag ska gladeligen använda brevet (och nästa hela kuvertet), men till något heeelt annat. Innehållet får agera tändmaterial till min brasa i kaminen. Det är det enda det duger till. Sina lockelser kan de stoppa upp nånstans!! 


Ovido - Quiz & Flashcards