Direktlänk till inlägg 29 november 2010

I juletid.

Av RonjaRövardotter - 29 november 2010 12:36

Rent krasst så är det ju faktiskt juletid nu, dock tänker jag inte lägga ner vare sig tid eller kraft på att pynta särskilt mycket. Det räcker med att jag kan tända ljusstaken på morgonen och sen tända vanliga ljus. Sen kommer jag att jobba under julen så det finns ingen anledning att lägga ner pengar på att göra några insatser här hemma. Vill jag ha jul kan jag åka hem till nån annan som har pyntat och hälsa på. Och jag måste ju ändå spara in på det som går att spara in på nu när jag SKA bli skuldfri, och då får julen stå till sidan lite. Blir en julklapp i år och den får min sambo, och den är redan beställd och betald. 


Jag kom på att jag nog gjorde dumt i att inte försöka att frysa räntorna på mina skulder när jag gjorde mina avbetalningsplaner, så mycket har jag lärt mig på FR nu som jag inte visste innan att jag nog borde försökt att förhandla till mig frysta räntor. Men jag funderar på att skicka dem brev och begära frysta räntor, kan det var något tro? 


Tiden har gått fort, jag gjorde första betalningen på mina skulder i Juni, och nu är snart året slut. Det återstår många månader innan jag kan titulera mig skuldfri, men skuldberget krymper lite i taget iaf. 


Ett nytt år i antågande och under nästa år kommer ju alla mina bet.anmärkningar utom en att försvinna. Vilket känns riktigt skönt. Jag längtar till den dagen jag får behålla mina 10.000:- varje månad till andra saker. Bara bita ihop och köra. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards