Alla inlägg den 2 november 2010

Av RonjaRövardotter - 2 november 2010 15:18


Idag är en bra dag. Jag tittar på mina målbilder och försöker att visualisera. Se framtiden och hur det kommer att vara sen när jag betalt av alla skulderna. Har även försökt att se var det finns möjligheter och utrymme för att tjäna lite mera pengar och då även betala in lite mera. Målet är ju att vara skuldfri 2012-12-31 och förmodligen kommer jag att vara klar innan, men jag har i alla fall på mig till ovan datum. 


Jag lägger 10.000:-/mån på skulderna, det har jag ju budgeterat för. Och skulle det komma in mera pengar än så går det ju direkt till extra inbetalningar på skulderna. 


Det är skönt också att jag kan gå tillbaka och titta på de skulderna som jag nu betalat av, att det faktiskt är gjort och att det var många fler skulder i början och att det nu krympt ner till 5st. Man behöver lite morötter för att orka fortsätta för det är ju sannerligen inte särskilt uppmuntrande att se pengarna försvinna iväg varje månad. Men jag vet ju var de tar vägen och i framtiden så kommer det att se helt annorlunda ut. 


Nu vet även min sambo om att jag har skulderna, det känns på ett sätt väldigt skönt. Känns som att vi kom varann närmare varann och det är skönt. Han är en fantastisk människa som alltid ställer upp på mig så jag är glad att han fortfarande vill dela sitt liv med mig. 


Så allting kommer att bli toppen sen, jag får vada fram i lite skit först bara så ska ni se att jag kommer upp ur den här brunnen också.   

Ovido - Quiz & Flashcards