Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Det närmar sig....

Av RonjaRövardotter - 18 oktober 2010 09:50


....slutet på ännu en månad. 


Och nu har det börjat bli mycket kallare och framförallt mycket mörkare. Och med mörkret så blir man seg och ibland rätt så orkeslös faktiskt. När man redan är tyngd av skulderna så känns det ju inte bättre av att man blir lite deppig av mörkret. Man får kämpa lite mera och intala sig själv att det kommer att bli bättre sen, framöver, om ett tag. Mitt mantra är håll ut. (Vilket inte alla gånger är det lättaste, men jag försöker) 


Den här månaden kommer det ett kuvert mindre i brevlådan, jippi. Tänk vad små saker är glädjande ibland. Och den här månaden kommer ännu ett lån att betalas bort, men som jag skrev i förra inlägget så vet jag ju att sen är det bara stoooora skulder kvar som det inte kommer att synas så mycket att man betalar av på. 


Det som gäller för mig är att hålla mig borta från att köpa sånt jag inte behöver, jag tänker efter flera, flera, flera gånger innan jag köper nåt. 


Jag måste skapa målbilder för att ser hur det ser ut när man är skuldfri, att mina betalningar verkligen kommer att göra mig skuldfri. Ibland har man svårt att förstå det faktum när man varit skuldsatt ett tag. 


Att se till att jag håller mitt sparande som jag påbörjat, sparpengarna får under inga omständigheter röras. 


Det handlar mycket om att få rutiner, och det gäller inte bara att göra sig skuldfri utan i mycket annat. Det tar ett tag innan man har kommit in i det men sedan blir det också en rutin, något man göra utan att tänka på det, och då ska det ju handla om en bra vana som i mitt fall. Betala av så mycket som möjligt på skulderna och se till att jag håller mitt sparande. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards