Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av RonjaRövardotter - 27 oktober 2010 10:24


Nu när jag betalat av ännu en skuld så är det "bara" 5 skulder kvar. Det var 9 från början så visst är det en skön känsla att det har minskat. 4 av skulderna är rätt stora, men den 5e och sista är på ca 18.000:- Visst hade det varit skönt på ett sätt att betala in så mycket som möjligt på den skulden så att den också försvinner fortare.(känns ju bättre när man ser att det minskar) MEN, har valt att de skulder med stora räntebelopp går före för att de inte ska växa sig ännu större i en rasande fart. Jag vill inte betala mer onödig ränta än jag redan gjort, vågar inte ens räkna på hur mycket andra saker jag kunde fått för dom sura slantarna som gått till ränta. 


Det enda jag kan göra nu är att jag fortsätta i det inslagna spåret och njuta av alla skulder som är slutbetalda och klara. 


Vilken lycka och frihet det kommer att vara när allt är klart, väl värt att kämpa och slita för. 

Ovido - Quiz & Flashcards