Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Nu är det...

Av RonjaRövardotter - 14 november 2012 14:17



......banne mig BARA 10 dagar kvar tills den sista anmärkningen försvinner!! 




 
 
Ingen bild

minusminus

18 november 2012 12:33

Hej!

Jag har funderat lite när jag läst din blogg.
Hur har du gjort när du har förhandlat fram avbetalningsplaner med kreditbolag och lånegivare? Har du gjort det själv eller har du fått hjälp? Har det inte varit svårt? Har du något tips?

/c



RonjaRövardotter

19 november 2012 19:01

Hej!

När jag gjorde min avbetalningsplaner så blev det inte särskilt mycket förhandlande, jag kunde betala det dom ville ha så det fanns ingen anledning för mig att börja förhandla om andra summor. Men när jag gjorde upp om avbetalningsplanerna så gjorde jag det själv. Såg till att få allt på papper. Det enda jag inte gjorde var att se till att få fryst ränta på några av skulderna, (innan jag visste bättre) men det ordnande sig senare i alla fall. Så nä, jag kan inte påstå att det var särskilt svårt. Det vara bara att ta tag i skuldhärvan och försöka att reda upp den på bästa tänkbara sätt.

Och det funkar ju som jag gjorde om man har pengar till att klara av att betala så mycket som jag har gjort varje månad under lång tid. Har man många olika skulder och kanske inte så mycket pengar så krävs det ju kanske lite mera förhandlande för att få till avbetalningsplaner som man kan klara av att hålla. Se till att få fryst ränta på skulderna så att skulderna inte fortsätter att ticka iväg. Och var noga med att förklara hur mycket du faktiskt kan betala på var och en av skulderna när du gör upp om avbetalningsplan, för det är klart att dom vill ju att du ska betala in så mycket som möjligt. Du vill ju att betalplanen skall hålla.

Och när ni kommit överens om en avbetalningsplan, se då till att få den på pränt. Jag har sett till att fått allt hemskickat med snigelposten så att man kan spara det om det skulle bli några diskussioner om vad man kommit överens om och inte.

 
Ingen bild

minusminus

24 november 2012 16:58

Hej!

Tack för ditt svar! Det var många bra tips jag fick! Nu är din sista betalningsanmärkning snart borta!!!/C

 
Ingen bild

Mammaminin

5 december 2012 18:07

Hej! du har gjort ett kanonjobb. undrar bara varifrån ser du eller fått reda på när dina bet.anmärkningar försvinner? har provat att få reda på det men hittar inge svar för de.

RonjaRövardotter

7 december 2012 17:30

Hej och tack!

Jag har rätt länge använt mig av www.minuc.se för att hålla koll på betalningsanmärkningar och övrigt ekonomiskt. Man kan göra en engångskoll på sig egen UC en gång om året, eller göra som jag har gjort och betalat för att kunna gå in och kolla på mitt UC när jag vill. Jag har tyckt att det varit värt pengarna det kostar. Där man kan räkna ut när anmärkningarna försvinner, de flesta försvinner ju 3 år efter uppkomst men det finns vissa som försvinner efter andra tider.

Hoppas du blev hjälpt av svaret!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards