Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Vad händer?

Av RonjaRövardotter - 12 november 2012 15:12


Nja i ärlighetens namn inte så mycket. Mörkret tar på mina krafter, sjukt trött och seg är jag. När klockan är 16:30 och det är beckmörkt ute så känns det som att det är midnatt och jag vill bara gå isäng. Tänk om man kunde gå i ide och sen vakna upp till sommaren igen. Jag vet inte om det har med åldern att göra men jag tycker att det har blivit långt värre med åren det här med mörkret. När jag var yngre hade jag inga problem alls med att det blev mörkt. 


Piggheten och lusten till att göra något känns lite som bortblåst. Och nu är det full fräs nästintill överallt på julpyntsförsäljningen, jag tycker gott det hade kunnat vänta några veckor till. Jag har inte riktigt förlikat mig ännu över att det börjar gå mot jul. Jag tycker att det är låååångt kvar till jul och det känns nästan lite obehagligt att gå i butikerna bland allt julpyntet. Vi köpte som tur var en del pynt ifjol så vi behöver inte köpa nåt mera till årets jul. Sen är jag inte så fanatisk när det kommer till julen heller att jag måste vända upp och ner på hela huset och pynta det i julskrud från insidan till utsidan. Hänga upp andra gardiner bara för att det är jul? Skulle inte tro det. 


Dessutom kommer inte jag att vara hemma på julen, jag ska långt långt bort till en stuga i skogen. Köpa mat så jag inte behöver gå ut på flera dagar och sen njuta av den fina vita snön (förhoppningsvis). 


Så just nu går liksom hela jag på sparlåga, segt, tungt och allmänt jävla tråkigt är det. Men så är det väl i livet, har man inga dåliga stunder så kan man inte uppskatta de bra stunderna heller. 




FFF - Full Fart Framåt mot Skuldfriheten. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards