Direktlänk till inlägg 1 april 2012

En plan i ny riktning.

Av RonjaRövardotter - 1 april 2012 12:30


Eftersom den ekonomiska planen som jag hade satt upp inte kommer att hålla så får jag göra en ny helt enkelt. 


Och jag kommer att istället räkna lågt den här gången och om inkomsten skulle höjas och det kommer in oväntade slantar så kommer jag ju såklart att lägga dom på skulderna, jag vill ju trots allt bli av med detta så fort som möjligt. Och kommer det att dyka upp förutsättningar som gör att jag snabbare kan bli skuldfri så är det ju självklart att jag kommer ta till vara på dom. 


Men som sagt, jag räknar lågt i den nya planen. 


Om jag ENDAST betalar exakt som jag gör nu, varken ett öre mer eller ett öre mindre så kommer jag att sätta det nya datumet för mig att bli skuldfri till 31/8-2013. Och såhär i en första anblick så känns det ju duktigt tungt att lägga på 8 månader till än vad man från början hade tänkt. Det suger verkligen, det gör det. Men dessvärre inte så mycket att göra åt i nuläget. Detta är ju trots allt räknat på absolut minsta möjliga inbetalningar. 


Jag har dessutom räknat med 500:- mindre på varje inbetalning som jag räknar ska gå till kostnader för avier och räntor. När någon skuld försvinner på vägen så försvinner ju således även de övriga kostnader som är direkt kopplade till den specifika skulden så då kommer ju det också att öka på avbetalningar till skulderna. Så det kan alltså bara bli bättre med utgångspunkt för den här planen. 


För att inte vara så hård mot mig själv så rent krasst är det inte så konstigt att planen inte höll, jag räknade ju på att betala drygt 2500:- mera i månaden än vad jag har kunnat göra, och det blir rätt mycket pengar när man börjar räkna ihop månaderna. Och med högre boendekostnader som inte fanns med i början på planen heller så vet jag ju att det inte beror på att jag på något sätt slarvat eller skitit i att betala mer än vad jag kunnat. Det är helt enkelt omständigheter som gjort att det blivit såhär. Det blir inte alltid som man tänkt sig. 


Så nu får ni helt enkelt fortsätta följa min väg till skuldfriheten, bara under lite längre tid! =)


FFF - Full Fart Framåt mot skuldfriheten. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards