Alla inlägg under mars 2012

Av RonjaRövardotter - 3 mars 2012 09:34



Nu börjar ÄNTLIGEN de mörka tunga månaderna på att ge vika för ljusare lättare dagar. Att vara skuldsatt är en kamp och jobbigt varje dag. Men det är än värre när det hela tiden är mörkt, kallt och allmänt jävligt som under de månader som vi i Sverige kallar för vinter.


För min del blir i alla fall skuldbördan något lättare att bära och hantera när himlen är klarblå och solen strålar klar över himlen. Det blir ljusare mycket tidigare på morgonen och håller sig ljust rätt länge inpå kvällen. Och det blir bara bättre och bättre för var dag.


Att höra de små pippifåglarna tidigt på morgnarna komma fram och spela en liten melodi som är synonymt med våren gör att jag fylls av en glädje som legat i dvala många månader. Vi är på väg mot en tid på året som jag verkligen tycker om.


Jag blir ju inte av med skuldbördan bara för att solen råkar titta fram, men jag får en annan energi och kan hantera det på ett annat sätt. Det mesta är ju psykiskt, och det är ju allmänt känt att vi mår bra av ljuset och framförallt solens strålar.


Så jag försöker att suga i mig så mycket som möjligt av den energin som våren ger, det är lättare att tänka positivt och se framåt. Nu är vi redan inne i Mars månad av år 2012, det rasar iväg i ett högt tempo. Jag läste på skatteverkets hemsida igår och i mitten på den här månaden och en månad framåt kan man vänta att inkomstdeklarationen trillar ner i brevlådan, det ska bli spännande att se hur många korvören man kan väntas få tillbaka det här året!


Nu ska jag fortsätta njuta av våren och solskenet!


FFF - Full Fart Framåt mot skuldfriheten.  


Ovido - Quiz & Flashcards