Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Ordning och reda.

Av RonjaRövardotter - 31 mars 2012 09:57


Jag tycker om att ha ordning och reda bland mina saker, nästan så att det faktiskt lutar mer åt det för pedantiska hållet. Jag vill veta var jag har mina saker. Och har man koll på sina saker så är det också lättare att hålla efter och faktiskt även i huvudet ha ordning och reda. Då behöver man inte springa runt och leta när man ska ha sakerna.


Räkningar som bara ligger huller om buller, eller för den skull bara inkommen post som bara samlas på hög efter att man öppnat dem gör ju att man inte har särskilt bra koll på var saker och ting finns och får svårt att hitta det om man skulle behöva det någon gång. Risken är stor att man sedan slänger det och vipps så är det borta. 


Alla mina papper som rör min skuldresa finns samlade på ett ställe i en projektmapp, väldigt lätt överskådligt och var sak på sin plats. 


Mina övriga papper så som lönespecar, pensionspapper, bankpapper, försäkringar mm har jag förvisso också haft ordning på, men på ett mindre överskådligt sätt. Så igår valde jag att dra ut alla papper och gå igenom dem och sätta dom också i en projektmapp för att på ett ännu bättre sätt få tillgång till mina papper när jag väl behöver dem. 




Sådana här projektmappar och annat bra kontorsmaterial finns på det flesta bokhandlar, en bra investering för en liten peng för att få ordning och reda på sina papper.  


Det är också ett bra tillfälle att gå igenom sina papper och se om det faktiskt finns papper som man inte behöver spara på längre. Så håller man efter och får ännu bättre koll. 



FFF - Full Fart Framåt mot skuldfriheten

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards