Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

Saker i vägen.

Av RonjaRövardotter - 24 mars 2012 12:31


Det verkar inte vara meningen att det skall gå bra för mig! Ibland undrar jag om det är någon som sitter och styr att det ska gå dåligt bara för att jävlas med mig. Vad har jag gjort för ont för att förtjäna att det bara ska vara massa HINDER i vägen. Man kan ju bli knäpp för mindre.


Min uppstakade väg mot målet glider mig mer och mer ur händerna, och hur jag än vrider och vänder på det så går det inte att göra något åt. Nu börjar det mera och mera vara ganska klart att min resa mot skuldfriheten inte kommer att vara slut vid årsskiftet. Mina planer och mål kan jag ju bara knyckla ihop likt ett litet pappersstycke och med ett mindre snyggt kast placera i papperskorgen.


För min plan KOMMER att spricka!


Det dyker hela tiden upp nya saker som stänger min väg som jag hade tänkt vandra. Jag duckar och fintar mig förbi en del, men det kommer hela tiden nya. Detta gör mig såååå frustrerad. Och de stora hinder som jag har stött på nu är alldeles för stora för att jag ska kunna vare sig finta mig förbi, ducka eller på annat sätt parera det hela. Bläh!







Det verkar inte vara meningen att man på ett hyfsat sätt skall kunna göra sig skuldfri nu när man äntligen har valt den vägen för att kunna leva normalt i framtiden. Nä man ska straffas lite extra när man ändå håller på. Jag blir bara mer och mer irrtiterad ju mer jag tänker på det.


Så nu kan jag bara i princip bortse från den plan jag hade satt upp och bara göra det jag absolut kan för att i alla fall hålla mig till någon sorts plan för att kunna bli skuldfri på sikt. Så får jag helt enkelt se hur mycket som återstår i skuldpotten när 2012 slår om till 2013.


Men en sak är säker, skuldresan mot friheten fortsätter!


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards