Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Med andras ögon.

Av RonjaRövardotter - 22 mars 2012 12:20


Nu när jag precis har uppdaterat den exakta och nuvarande totalskulden och glatt mig oerhört över detta så kom jag att tänka på hur vi människor ser på saker med olika ögon. 


Jag kan tänka mig att de som på ett eller annat sätt känner det tillfredställande att läsa min blogg om resan mot skuldfriheten till stor del själva sitter i någon form att ekonomisk knipa. Detta på grund av att jag enbart medvetet valt att fronta bloggen på forumet Fattiga Riddare (länk dit finns i vänstra spalten). Huruvida det är folk på bloggplatsen som hittat till min blogg har jag ingen aning om. 


I vilket fall så finns det säkert personer som tänker att den skulden jag har nu inte är så farlig, att dryga 125.000:- inte är någon större summa i sammanhanget. Men från början var den faktiskt över en kvarts miljon, när man säger det högt eller skriver det känns det inte lika bra längre. Jag vet att det finns många som har skulder som både är en halv miljon och även ännu mera. Som kanske tycker att mitt läge inte är så farligt. 


Men varje person har ju sin egen resa och sig egen situation, i mina ögon är faktiskt 125.000:- väldigt mycket pengar. Även om det nu är betydligt mycket mindre än vad det var från början. I hela den här ekonomiska resan som skall göra mig skuldfri i slutändan så ser jag bara till mig egen situation och till mina egna tankar kring de skuldsituation som jag sitter i. 


Ingen situation är den andra lik då vill alla är olika. 


Därför hoppas jag att vem det än må vara som läser mina radar jag plitar ner här kan göra det med öppet sinne och se att varje person resa i ekonomiskt trubbel är unik. 





FFF - Full Fart Framåt mot skuldfriheten.      


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards