Alla inlägg den 17 december 2011

Av RonjaRövardotter - 17 december 2011 08:08


Även om jag i den här bloggen till största delen skriver om min väg tillbaka till ett liv utan skulder så kan det ibland komma lite instick om annat. 


Igår kväll så satt jag och tittade på Svenska Hjältargalan. Jag grinade mig igenom hela programmet. (Kan förvisso vara skönt det också ibland), vilka historier och vilka öden. Det är fantastiskt vilka människor det finns. Och nu hade de ju bara valt ut några som skulle få pris just på galan. Men det är ju långt fler som också borde belönas. Jag tyckte att det vara fantastiskt att se vilken entusiasm, motivation och kämpaglöd det finns hos vissa. Sånt värmer i mitt hjärta. Allt är inte bara nattsvart. Eldsjälar är underbart att bevittna. 


 


Och nu springer veckorna bara iväg, och om ganska precis två veckor så är det här året SLUT, jippie. Alltså, det här året kommer inte att gå till handlingar som det mest fanstastiska i mitt liv precis. Jag hoppas ju på ett långt mycket bättre 2012. 


Alla dessa förberedelser inför julen börjar också gå mot sin ände. Nästa helg smäller det. Jag skickar mest tankar till de barnen som finns i familjer som inte är lika lyckligt lottade och där man inte får fira denna varma fina julen. Jag vet vad jag pratar om. Många, många barn far illa under julen på grund av sina föräldrars förehavanden. 


 


Jag hoppas att ni alla får en trevlig helg. Ta hand om varandra och njut av nuet för livet är fruktansvärt skört. Det kan ta slut i ett nafs. Krama om dina nära och kära och tala om för dem hur mycket de betyder och du tycker om dem, lämna aldrig någon med ett bråk. 


FFF - Full Fart Framåt mot skuldfriheten. 

Ovido - Quiz & Flashcards