Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Mera skulder.

Av RonjaRövardotter - 25 januari 2011 19:01


Nu är det ju som tur är inte lika hemskt som det låter. Men dock en skuld. (med ränta som tickar på) Som skall betalas och som belastar min ekonomi lite ytterligare. 


CSN!!! 


Men att ta CSN (lån) var ganska oundvikligt, och det gjorde ju att jag kunde studera och att jag nu fått jobb och sedermera även kan betala tillbaka mina andra skulder. 

Men det är först nu som jag ska börja betala på mitt lån, och det handlar ju om några tusenlappar om året. Under tiden som jag betalar på mina andra skulder så kommer jag att betala det jag ska till CSN, men sen när jag är skuldfri så kommer jag att betala in mera eftersom räntan tickar ju på även där. 


Nu har även startskottet för 2011 gått, första månadsinbetalningen är gjord. Nu hoppas jag att månaderna springer på lite fortare än vad Januari har gjort. En seg, grå och trist månad. 


Det blir sannerligen inte många kronor kvar på kontot när allt är betalt, så hårt man kämpar för att dom pengarna och så fort som de rinner iväg. De står inte riktigt i proportion. Men jag är glad att jag har jobb och kan betala, det är inte alla som sitter i den sitsen. 


Jag kommer ihåg hösten 2006 när jag låg och hade ont i magen över en av mina skulder, (hade inte ens alla skulderna då som jag har nu), jag bara funderade över allt hemskt som skulle hända. (KF mm). Men jag tog inte tag i saken, jag hade kunnat rädda så mycket om jag bara hade tagit tag i problemet. Men jag gjorde det inte, och det är ju väldigt lätt att vara efterklok nu när man är rätt stark och har lyckats ta tag i problemet. Men då körde jag strutsmetoden med huvudet i sanden och skämdes så mycket och vägrade inse fakta. 


Visst det var hösten efter jag hade gått in i väggen, och jag hade inte alla tankarna samlade. Jag har också glömt mycket av det tråkiga nu som gjorde att jag mådde dåligt då. Så jag ska väl inte kasta för mycket skit på mig själv som inte redde upp mina problem då, men lite irriterad kan jag bli. 


Nu stänger jag igen skuldkontot för Januari månad och kan bocka av det i min lista. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards