Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Mot skuldfrihet.

Av RonjaRövardotter - 4 januari 2011 00:17

Ett nytt år. Känns fräscht. Man får liksom börja skriva på tomma blad. 

Idag har jag rensat ut alla skuldpapper från 2010 och lag dom i en egen mapp längst bak i den större mappen. Jag vill ha ordning och reda. Årets papper ska in i nya fräscha mappar. Jag vill ha koll, stenkoll. 


Kikade på min UC idag, vilket jag gör varje dag för att se om nåt händer. Ibland gör det det, ibland inte. Men det är fortfarande tråkig läsning där även om det hela tiden krymper och blir mindre tråkigheter att läsa. Detta är ju året då nio av min tio betalningsanmärkningar kommer att försvinna. Den första försvinner i Juli, och sen sen rasslar det på. I årets slut kommer det att se ganska schysst ut på min UC. 


Hoppas självklart att jag kommer att få tillbaka på skatten också, de pengarna kommer ju oavkortat att gå till skulderna. Jag har funderat lite på hur jag ska dela upp betalningarna (de extra pengar som jag kan lägga), en skuld är ju på drygt 17.500:-, och det är den minsta skulden. Och jag vill ju helst lägga mer pengar på den så att den försvinner. Den är det dock inte någon ränta på som tickar, det har jag på två andra skulder. Men det är låga räntor så det tickar inte på särskilt mycket pengar. Som sagt, jag är lite kluven, nån som har nåt bra förslag? 


Sen är jag ju inte med i matchen när det gäller deklarationen och räntor, som jag förstått det ska inkassobolagen skicka in till skatteverket hur mycket ränta som betalats in. Jag är lite osäker på hur jag räknar ut det på mina papper/avier så att jag kan kontrollera att dom skickat in rätt. Nån som är duktig på sånt? Ok, det är ett tag kvar men jag vill ändå vara beredd och ha lite koll. (stenkoll =)


Ja som ni ser, många funderingar och tankar och mycket som händer. 7 månader har jag betalat in på skulderna, jag har inte ens räknat ihop hur mycket jag betalat in, men det är ju MASSOR i alla fall. Och så ska det fortsätta i 24 månader till, 24x10.000:- 240.000 Sek och sen SKALL jag vara skuldfri. 


God fortsättning på Er förresten! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Ovido - Quiz & Flashcards