Alla inlägg den 16 december 2010

Av RonjaRövardotter - 16 december 2010 13:44

Skrev i mitt förra inlägg om det här med att frysa räntorna på skulder som man har. Det finns så mycket kring det här med skulder som man inte hade en blekaste aning om. Och vissa saker blir bättre sent än aldrig. 


Mina skulder var för nya för att jag skulle kunna hävda preskribering. 

Jag har inte haft pengar för att kunna göra några accords-uppgörelser. 


Jag har varit glad att jag har lyckats göra avbetalningsplaner, det finns inget skuldsaldo hos Kfm och jag betalar slaviskt varje månad mina avier för att skulderna ska minska och för jag nån gång ska kunna leva igen. (och vara skuldfri)


Av mina 5 skulder som jag har kvar o betalar på så är det två som jag fortlöpande betalar ganska mycket ränta på (ni som läst vet att den ena skulden har snart mera i ränta än kapitalskulden är på), men jag skickade iväg brev med hoppet om att räntan skulle frysas på dom två skulderna.


Och resultatet var underbart, på den skulden med största räntan så frös dom räntan till mig!! (varför visste jag inte / gjorde jag inte detta tidigare) och på den andra skulden så lyckades jag också sänka den fortlöpande räntan, vilket också känns toppen. 


Jag ser fram emot ett nytt fräscht år, nya blad att skriva på och ett år då 9 st av min 10 betalningsanmärkningar kommer att försvinna!! 

Ovido - Quiz & Flashcards