Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Vilka klåpare det finns.

Av RonjaRövardotter - 19 augusti 2010 08:47


Har legat hela natten och varit vaken och tänkt på samtalet jag skulle ringa idag till SEB-kort angående min betalningsuppgörelse som jag skrivit om inlägget här nedan. Jag har verkligen varit arg, arg så arg. Och irriterad. 


Med en stor kopp kaffe i magen och en i näven så slog jag numret för att en gång för alla säga dom ett sanningens ord och höra hur detta egentligen går ihop. 


Hon som svarar kan vi kalla Anita, och hon låter rätt trött och less redan när hon svarar. Jag frågar hur det kan komma sig att min betalning bara minskat med 34:- från förra månaden och att räntan har ökat med 966:-? 


-Men det har den inte säger hon. 


Och sen rabblar hon hur många gånger jag har kvar att betala. (detta gör hon hella tiden) Och sen säger hon att jag fått avbetalningsplanen där allt står, hur mycket jag ska betala och hur många gånger jag ska betala. Men jag säger att de papperen har jag faktiskt inte fått. Sen drar hon upp nån betalningsuppgörelse som gjordes för flera år sedan (kommer inte ihåg att nån uppgörelse är gjord) och att det är den som ligger i botten och att man nu bara ändrat beloppet att betala. 


Jag frågar varför inte dom meddelade mig detta när jag ringde och bad att få lägga upp avbetalningsplanen. Det kunde hon inte svara på. Det har varit så många hack säger hon, och det har det inte. Jag säger att jag vill ha papper på hela uppgörelsen så jag ser exakt hur många gånger jag ska betala och vad hela summan är på. Då måste hon göra om uppgörelsen säger hon och suckar, då får du väl göra det tycker jag för jag vill se och veta. Hon ger mig ju inte svar på de frågot jag vill ha. Jag accepterar INTE att jag ska betala 1000:-/mån och skulden minskar med 34:- kronor, det går inte ihop.


Då tycker hon såklart att jag inte kan betala 1000:-, det är alldeles för lite. 1200:- måste jag betala, nä det är alldeles för lite det också. 1500:- måste jag betala om det ska funka.Att dom har beviljat mig att betala 1000:- kan hon inte svara på, hon säger att dom har gjort fel. (känns som att hon gör det enbart för att sätta dit mig ). Jag försöker säga till henne att jag fick ok på att betala 1000:- till en början och att det skulle öka sen när jag betalat av andra mindre skulder och det fanns mera pengar. Hon bara avbröt mig. Skitsamma tänkte jag. Sätt den på 1500:- och skicka mig papperen på uppgörelsen. 


Nu hoppas jag att hon ordnar med uppgörelsen och skickar den till mig, för det var ju för att hon fick göra om uppgörelsen som det blev dyrare. (Upggörelsen gick inte ihop med mindre än 1500:-, enligt henne) Och kommer inte dom papperen, eller nästa månads avi ser annorlunda ut så kan det vänta ett nytt samtal från mig. 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av RonjaRövardotter - 16 januari 2015 10:29

  Den 30/12-14 var ett av de viktigaste datumen hittills i mitt liv, den dagen blev jag skuldfri!! Jag kan smaka på det ordet om och om igen. Och igen, och igen. Ibland trodde jag aldrig att det skulle komma ett slut, ni vet ibland när målet känns ...

Av RonjaRövardotter - 27 augusti 2014 13:30

  För första gången på länge så har jag faktiskt pengar på mitt sparkonto, och då är det inte bara några hundralappar, som det på sin höjd har varit någon gång tidigare innan jag varit tvungen att plocka ut dem för att kunna överleva. Det är faktis...

Av RonjaRövardotter - 25 juni 2014 15:00

  Inläggen här på bloggen haglar inte in, och förklaringen till min något långa frånvaro är att, det har inte funnits saker att skriva om som rört min fortsatta resa upp ur skuldträsket. Från att ha varit en resa som rusat på i 200 km till en långs...

Av RonjaRövardotter - 23 september 2013 15:43

Sent omsider, tillslut, äntligen, finally!    Skam den som ger sig. Nu har jag lyckats att vinna fighten mot det här bolaget som inte har lyckats sköta sin åtaganden trots att jag har varit i kontakt med dem var och varann månad hela året för att...

Av RonjaRövardotter - 10 augusti 2013 14:45

Det har sannerligen varit en lång paus från bloggandet. Och det var väl egentligen inte meningen att det skulle bli så. Men på den privatekonomiska biten har det varit stiltje så där har inte funnits så mycket att skriva om heller för den delen. Nu h...

Skapa flashcards